Gaining Steam
“Asta va fi foarte util pentru noi în dezvoltarea celui de-al treilea joc.” Directorul Final Fantasy 7 Rebirth vorbește despre tehnologia PC, obținerea verificării Deck-ului și viitorul.
Articol de Alex Donaldson, Editor Asistent
Publicat pe 5 februarie 2025
Rădăcinile succesului
Un aspect despre care nu s-a discutat suficient este cum Final Fantasy 7 Remake are unele dintre cele mai bune modele de personaje din branșă. Deși jocul are NPC-uri mai puțin importante care arată ca și cum ar fi căzut din prima generație PS3, modelele principale, precum Cloud, Barret, Aerith și Tifa, sunt cu adevărat impresionante. Acestea sunt modele de personaje PS5, dar rămân pe generația PS4, cu luni înainte ca cea mai recentă generație să fie lansată.
Aceasta a prezentat o oportunitate evidentă pentru Final Fantasy 7 Rebirth: modelele de personaje erau deja acolo, așa că a venit timpul să actualizăm restul. În mare parte, Rebirth este un succes răsunător în acest sens, deși unele medii încă se simt puțin în urmă, iar NPC-urile din generația PS3 arată acum mai mult ca cele din generația PS4. FF7 Rebirth nu împinge vârful tehnologiei în moduri radicale, dar este totuși foarte, foarte frumos.
Viitorul pe PC
Un joc ca acesta pe consolă ridică întrebarea: cum va arăta pe PC? Răspunsul este promițător, mai ales având în vedere upgrade-ul PS5 Pro pentru Rebirth. PC-ul este acum locul ideal pentru a juca Final Fantasy 7 Rebirth, iar această lansare de succes pe PC este un semnal puternic pentru viitorul seriei Final Fantasy.
Acest viitor sugerează lansări multiplatformă pe o gamă largă de platforme, inclusiv lansări de PC din prima zi, având în vedere succesul inițial al Rebirth care a demonstrat interesul pe care piața PC-ului îl poate avea pentru seria Final Fantasy.
Provocările portării
Succesul vine în contextul în care Rebirth este un port bun, dar nu un mare port pentru PC. Acesta suferă de ocazional stutter și alte probleme tehnice la care modderii lucrează din greu pentru a le rezolva. Frații noștri de la Digital Foundry au un video grozav care detaliază atât lipsurile cât și triumfurile portului, care este mult mai bun decât unele comentarii superficiale care spun „merge grozav!”.
Aceasta nu înseamnă că portul nu este optimizat. A fost lucrat cu atenție pentru a satisface utilizatorii de PC. Este doar puțin diferit. Aștept vremurile de glorie ale versiunii PC a Final Fantasy 15, care a fost un joc partener Nvidia și a sosit cu o serie de caracteristici exclusive.
Cunoștințe acumulate
„Echipa de dezvoltare a acumulat acum o cantitate bună de cunoștințe în crearea opțiunilor grafice flexibile care se aliniază cu diferite medii hardware în urma portării pe PC a FF7 Rebirth,” a spus Hamaguchi.
„Sunt încrezător că acest lucru ne va fi foarte util în dezvoltarea celui de-al treilea joc din trilogie.”
Final Fantasy 7 Rebirth este acum disponibil pe PS5 și arată chiar mai bine pe PS5 Pro (dacă îți permiți unul). De asemenea, este disponibil pe PC, jucabil pe Steam Deck. Final Fantasy Remake Part 3 nu are o dată de lansare, dar s-ar putea să o primim mai repede decât ne-am fi gândit.
Alex Donaldson scrie despre jocuri video de zeci de ani, începând ca blogger entuziast înainte de a deveni 'profesionist' la mijlocul anilor 2000. De-a lungul anilor, a fost găsit vorbind despre jocuri în reviste, site-uri web, televiziune și radio.